Sabtu, 9 Julai 2011

                                                       IMPIAN KU~


  Impian atau angan-angan? hehe..tajuk bukan main lagy..wee..impian atau angan-angan tu adalah impian sy.cuma ia akan btol-btol menjadi atau cuma skadar angan-angan yg ingin menyedapkan haty..weee
tapi sy rasa inilah impian saya..

I ) RUMAH ANAK-ANAK YATIM & RUMAH ORANG-ORANG TUA
    Ok..dr kecil memang ini impian saya..pergy rumah anak-anak yatim dan pergi rumah orang-orang tua..knp? sebab saya suka buat kerja amal ni.pastu dapat lah berkongsi masalah.Dr kecil memang sudah berhasrat nak pergi tempat-tempat mcm ny.Dulu penah sekali tu.waktu form 2,pergy rumah org-org tua..mereka duduk dlm satu kawasan dan mereka diberikan setiap satu rumah.(papan cmpur batu) best kan? bila jumpa diorg buat kali pertama,seronok..sebab makcik2 n pakcik2 kat situ suma sporting..kami tolong bersihkan rumah diorg.cabot2 rumpot.tolong buat air..pastu dok lah cerita..kebanyakkn mereka suka duduk dirumah org tua sbb mereka kata kat sini tenang ramai kawan..ada org jaga dan sebagainya:))rumah anak-anak yatim?saya pernah pergi...waktu saya belajar kat kolej saya.clup MUPIS ada buat lawatan ke rumah ankank yatim..kat FLAT SABAH kot..tak ingt.hee..act diorg duduk flat rasanya.tempat tidur diorg kat dewan kot..tak sure la..kali ptama masuk dewan makan tu..sy jd takut.yelakan.budakbudak.diorg mesty nak ngn org yg sporting yg belai diorg yg byk ckp..huhu..takut jiwa tak blh masuk ngn budakbudak tu.tapi alhamdulillah,akhrnya serasi juga!hee..yeayyy!! kami diberi sorg satu budak..diorg pilih sapa yg diorg nak..waktu tu saya ngn kawan sy FIT..hehe(jgn marah fit,nama kau fmous ny) weee~kami dapat adik ny..sorg laki sorg perempuan..diorg plak adik bradik..best lah:))) tapi diorg memang senyap..byk aktvti kami buat sesama:))) tapi paling sedih bila dah nak balik.sebab kna tnggalkan diorg..sblm balik tu sempat lah main aeiou stop!hee..best~bila dah naik bus dah nak balik tu,ada abng n adik..dok bdiri kat luar bus..wuuu..tak sampai haty nk tgk diorg.muka dah lah baikbaik.lagy tak sampai haty..huhu.ehem!akhrnya impian sy dah tercapai.Dah p dh pon rumah ank ytim n org tua..lagy satu,kalau la saya ada duit byk..saya nak bina rumah anak yatim:)) dr kita mmbazir beli barang yg nth pape tu baik kita bg kat org yg mmerlukan kan?heee..saya nk bina rumah ank yatim..nnty taklah diorg takda tmpat tnggl:) nk bg khdpn yg slesa untuk diorg..wee:) moga2 ada lah yg sudi untuk berkongsi impian ini bersama saya ya..:D

II )HANTAR MAK AYAH PERGI UMRAH DAN HAJI
   Sy rasa semua anak ada impian ny.betul tak??kalau takda takthula.mungkin terlupa kot:D ni salah satu impian saya.takda yg lbih mmbhgiakan selain melihat mak dan abh  pergi haji dan umrah:Dsaya harap saya akan dapat menghantar mereka.moga saya dan kedua ibubapa dipanjangkan umur agar dapat p haji n umrah sesama..ahh!taklupa juga kat mak n abh angkat sy yg jaga sy dr kecik hngga besar waktu mak n abah p kerja..nak bawa mereka juga:)) indahnya..moga kau makbulkan impianku YA ALLAH..AMINN..

III ) BELI RUMAH DAN KERETA
      Sudah menjadi kebiasaan seseorg tu apabila sudah berduit..pasti mahu beli rumah dan kereta..itu tak dapat dinafikan..:) saya harap saya dapat mmiliki kdua-duanya sebelum saya menatmatkan zaman bujang sy:)) ewah!heee...

IV )BANTU ORANG SUSAH
     Saya suka buat aktiviti sosial..amal kbjukan gitu~saya nak bntu mereka yg memerlukan..nak bantu sesiapa yg dalam kesusahan..mungkin bukan dr segi duit..tapi tenaga mungkin? kan? tak mustahilkan? hee..saya sentiasa meletakkn diri saya sbgai org sush dan bygkan ramainya manusia tapi syg satu pon tak mmpu hulurkan bntuan..dan pasti saya akan bersedih bila org hina saya dan tak mahu bantu saya..huhu..sebab tu la saya nak bntu mereka sbb saya dapat rasa apa perasaan mereka wlpn mereka masih mmpu tersenyum bhgia..huhu..

IVV ) MENJADI ANAK DAN ISTERI YANG SOLEHAH:)))
         hehe...ini salah satu impian sy juga...mungkin sy bukanlah dibesarkan dalam keluarga yg baikbaik yg beragama..yang bertudung labuh..tapi makin saya dewasa saya mula berfikir.."akuh makin dekat dengan kematian" dr situ sy mula berubah sedikit demi sedikit.dulu yg sllu dgn sluar jeans yg ketat ketat kini hnya dengan skirt setiap masa(bukan skirt yg kmbang n jarang tu ok!)..dr segi solat..sy cuba penuhkan solat saya yg dulu berlubang lubang...kini..sy perlu mndalami lbih lagy ilmu agma..kerana saya kurang ilmu dan pngetahuan mngenainya:))) sy sllu terfikir..kalau la saya tak solat,sapa yg nk doakan ibu bapa saya?kadang saya fikir...sangat sedih bila anak-anak takpernah langsung doakan untuk ibubapa mereka..itu bg pandngn saya...saya lakukan apa yg disuruh dan cuba untuk meninggalkan apa yg dilarang...moga diberi kesempatan untuk bertaubat:) untuk mnjadi isteri solehah? sy perlu mmperlengkap diri untuk mmgang tnggungjawab sebagai isteri kepada suami saya dan makmum kpd imam sy nnty :) saya nk anaknak sy jd anak yg soleh dan solehah dan sy terlebih dhulu kna menunjukkan contoh yg baik..begitu juga saya...ingin kan llki yg soleh kena lah jd solehah..apapun jodoh ditgn ALLAH..apa yg kita rancang tak semestinya jadi...:)

sampai ini dululah..sbnrnya byk ja impian saya.tapi ini jalah mmpu saya senaraikan..hehehe..knp tulis pasal impian ny? wuuu~sebab nnty saya dah takda,kamu boleh lah bgthu o wakilkan saya untuk mmnuhi impian saya ny..hehe..*gurau ja:D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan